دفاعیه کارشناسی ارشد (ژئوتکنیک) مطالعه آزمایشگاهی تاثیر استفاده از پسماند کوره های آجرپزی به عنوان افزودنی بتن

 | تاریخ ارسال: 1402/7/16 | 
دانشجو: آقای محسن عربعامری
استاد راهنما: دکتر علی قنبری
زمان: دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت: ۱۵:۰۰
مکان: کرج دانشکده فنی و مهندسی کلاس ۲۰۵
چکیده
 
 صنعت تولید سیمان یکی از عوامل اساسی توسعه و رشد اقتصادی در کشورها محسوب می شود. سیمان به عنوان یک عامل کلیدی در ساختمان‌ها، پروژه‌های عمرانی، زیرساختها، راه سازی، ساخت سدها و تولید بتن، نقش بسزایی دارد. از جمله کاربردها ی مهم سیمان، تثبیت خاک‌ها با استفاده از مواد شیمیایی و معدنی است که به منظور تقویت زمین‌های نرم و سست استفاده می‌شود. استفاده از این منابع معدنی در تولید سیمان می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند و همچنین امکان تولید به صورت مقیاس پذیر را داشته باشد. این افزودنی‌ها می توانند در ترکیب‌های بتن به عنوان ماده ای جایگزینی برای افزایش خواص بتن و استفاده بهینه از منابع معدنی استفاده شوند.
در این پژوهش، ابتدا به تجزیه و تحلیل دقیق و یژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پسماند کوره‌های آجرپزی پرداخته شده است. سپس با استفاده از آزمایش‌های مختلف، تأثیر اضافه کردن این پسماند به ترکیب‌های بتن در دستاوردهای مکانیکی و عملکردی بتن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
نتایج به دست آمده از این تحقیق، امکانات و محدودیت های استفاده از پسماند کوره‌های آجرپزی به عنوان افزودنی در ترکیب های بتن را به طور دقیق مشخص می کند. همچنین، این پایان‌نامه به تبیین جامع مزایا و نقاط ضعف این روش در بهبود خواص بتن و استفاده بهینه از منابع معدنی می پردازد. 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 593 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر