این اداره در راستای بهبود فرایند و فعالیتهای اداری از ادغام ادارات آموزش و توانمند سازی کارکنان و بخشی از وظایف کارگزینی اعضای غیر هیات علمی با شرح وظایف ذیل تشکیل شده است:
·تهیه و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی در حوزه منابع انسانی با نگاه به اسناد بالادستی.
·پیگیری و نظارت بر حسن انجام برنامه های مصوب در حیطه منابع انسانی.
·تهیه و تدوین و اجرای تقویم و برنامه های آموزشی بدو خدمت، جامعه پذیری، ضمن خدمت شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارتها و بروز رسانی دانش شغلی و سازمانی و بهبود فرهنگ سازمانی.
·تدوین و اجرای برنامه مدیریت ارزیابی عملکرد کارکنان در راستای بهبود عملکرد، بهرره وری و پرداخت پاداش بر اساس عملکرد.
·برنامه ریزی و نیازسنجی و اجرای فرآیند جذب منابع انسانی مورد نیاز واحدهای سازمانی بر اساس مجوزهای قانونی(بررسی کارسنجی و تعداد و واحد سازمانی و شغل بازنشستگان در ۵سال آتی).
·اجرای فرآیندهای ارتقاء و انتصاب کارکنان دانشگاه بر اساس آیین نامه استخدامی و دیگر ضوابط قانونی و ارسال آن به کارگزینی جهت صدور احکام، اصلاح و بازبینی شیوه نامه های مربوطه
·تامین و تخصیص منابع انسانی مورد نیاز واحدهای دانشگاه از طریق ساماندهی و جابجایی نیروها
·اجرای فرآیند انتخاب کارمند نمونه و بازبینی و اصلاح شیوه نامه مربوطه
·انجام وظایف دبیرخانه هیات اجرایی، تهیه دستورجلسات، هماهنگی برگزاری جلسات، تهیه صورتجلسه، جمع آوری امضا و ابلاغ صورتجلسه به ادارات مربوطه.
·انجام سایر وظایف محوله
این شرح وظایف بر اساس تفکیک وظایف برنامه ریزی و توسعه و آموزش سرمایه انسانی از فرآیندهای کارگزینی و اداری، پشتیبانی و صدور احکام و... تعریف شده تا دوحوزه برنامه ریزی و پشتیبانی ضمن تفکیک و لغو همپوشانی های غیر ضروری، همکاری های لازم بینابینی را داشته باشند.