دبیرخانه مرکزی، مکاتبات و مراسلات سازمان را بر عهده دارد. در واقع اصلی ترین وظیفه دبیرخانه، ثبت و مدیریت مکاتبات اداری و نظارت بر گردش نامه ها می باشد.
- استفاده از سامانه های مختلف اتوماسیون از جمله چارگون، ERP ، سیماد، بازرسی وزارت عتف، سامد (بازرسی استانداری البرز ذیل نهاد ریاست جمهوری) و درگاه بازرسی کل کشور
- دریافت، کنترل نامه های وارده از نظر وجود امضاء، ارتباط نامه با واحد دریافت کننده و وجود پیوست ها و در ادامه ثبت اطلاعات نامه در دفتر اندیکاتور یا اتوماسیون اداری و اختصاص تاریخ و شماره به نامه های وارده، صادره و داخلی توسط کاربران دبیرخانه مرکزی
- مدیریت بسته های فیزیکی بین واحدهای کرج و تهران
- دریافت و تحویل بسته های پستی اداری و شخصی